Леонід Кравчук, Леонід Кучма і Віктор Ющенко підписали спільне звернення до нації і закликали українців згуртуватися задля створення єдиної української церкви. Президенти заявили, що незалежна від Москви церква в перспективі знизить кількість внутрішніх протиріч і дозволить подолати розкол серед православних.
Леонід Кравчук, перший президент України: «Ми вважаємо, що надання автокефалії Константинопольскою матір’ю-церквою відіграє важливу роль у зміцненні незалежності України, духовної та національної єдності нашого народу, розвитку релігійної свободи, сприятиме плідному міжконфесійному діалогу в нашій країні. Тому ми підтримуємо зусилля Президента України Петра Порошенка з цього надзвичайно важливого для України питання та звертаємося до всіх громадян, до всіх відповідальних політиків, громадських діячів із закликом об’єднатися навколо цієї великої мети та активно працювати».
Леонід Кучма, другий Президент України: «У нас набагато буде менше проблем, набагато буде менше протиріч. Вони не зразу зникнуть. Ми розуміємо, що протирічччя будуть. Але давайте іти таким шляхом. Ми самостійна Україна. Ну сам Бог велів мати і церкву свою».
Віктор Ющенко, третій Президент України: «Консолідація, яка є сьогодні, це найбільша консолідація навколо теми української автокефальної церкви, такої консолідації ми не мали На порядку денному стоїть питання створення найбільшої православної віруючої громади світу, якщо вдасться українцям консолідуватися навколо проекту помісної православної первоапостольної церкви. Питання творення помісної національної церкви найближче до успішного рішення, ніж два роки тому, ніж 10 років тому. Ми розумніші, ми мудріші стали, у нас більше знання у цьому питанні. Змінилися геополітичні обставини».
Підтримали створення єдиної православної церкви в Україні навіть окремі священники Московського патріархату. Так, Митрополит Переяслав-Хмельницький і Вишневський Олександр Драбинко виступив із публічним закликом до вірян підтримати процес об’єднання. І назвав створення української автокефалії моральним викликом, підкресливши, що Москва з початку агресії використовувала церкву як інструмент політичного впливу, створивши так зване «політичне православ’я».